hARi InI

Free Blog Content

Mai La Kita Sembang2






Stok Arnab Untuk Dijual
Buat masa ni blom ada stok untuk dijualbeli. tunggu kalo ada usha kat sini jer...

Kenapa TUPPERWARE?
-bermutu
-tahan lama
-bebas toksik
-selamat

Dapatkan barangan bermutu dari jenama TUPPERWARE dari kami, 019-2243423
Digital Printing / fast print / offset print Photocopy/Graphic design/Web Design/Powerpoint Presentation/Computer hardware/ software/Office Equipment/Computer consumables/Type setting / printing,Laminate / binding / print / scan / fax Banner / bunting / streamers/Premium Gifts/Business card/ rubberstamp/Wedding card.

www.redonetech.wordpress.com

IKLAN LAIN
Produk makanan kesihatan dan Kecantikan.

www.primaalliance.blogspot.com

Susu Kambing Plus Collagen. Minuman untuk kesihatan dan kecantikan.Produk Bermutu dan Halal edaran Prima Alliance Network

SeLaMaT tInGgAl sI cElAk
Thursday, March 25, 2010


setelah beberapa ketika, setelah berpindah dari pendang ke k.ketil, dengan tidak semena-mena si celak akhirnya menemui penciptanya. setelah mengalami kemurungan 2 hari, si celak pergi akhirnya pada pagi 23 Mac 2010. ini adalah kematian pertama induk untuk 2nd batch projek aku ni. sayang betui...tp dia sempat jugak berkahwin dengan 2 ibu...kalo ada rezeki..adalah pewaris yang dijangka akan dilahirkan pada awal april nanti..

x bleh nk tulih panjang..tgh bersedih dan masih dalam tempoh berkabung...
wassalam
posted by MYkampage @ 3:26 AM   0 comments
selingan...ayam kampung
Saturday, March 13, 2010
oleh kerana lama x update pasai arnab...gatai tangan nak buat posting, maka aku boh laaa pasai ayam kampung yang di tetaskan menggunakan "ibu mesin".. hehe pakai incubator laaa... lama gak dok test tetaskan anak ayam ni tp 1st batch x berapa jadi..banyak sangat prob...kalo tak mati..jadi cacat atau macam x cukup bulan....

so stop lama jugak laaa...cuma baru2 ni try balik...tgk2 Alhamdulillah..kali ni suma jadi...semu menetas elok...cuma sekoq ja..cacat kat kaki...tp

ni anak2 ayam tu tengah posing dengan "ibu elektronik" depa.. yang kat dalam perut "ibu " tu..3rd batch...harap2..yang ni mencatatkan peratusan penetasan yang lebih memuaskan..insyaAllah...

ni plak tengah lepak ngan atas "ibu"...
posted by MYkampage @ 3:44 AM   0 comments
proses penanaman napier
Friday, March 5, 2010



setelah lama dok tunggu ujan x turun2, maka kami terpaksa jugak menanam napier yg dibeli dahulu di tapaknya. ini kerana napier ni pon dah besaq panjang..dah x bleh dok dalam polybag lagi dah...bukan apa..dok tgk makin lama makin kuruih...so kene tanam kat tanah jugak...harap2 idup laa pkok2 nih...nnt bleh save skit bab makanan arnab nih... tu gambaq hikerstaz dengan kain pelekat khusyuk menanam napier tersebut...
posted by MYkampage @ 10:42 PM   0 comments
induk baru
ini dia induk baru yg diperolehi dari saudara dehan....memandangkan beliau telah mengupgradekan tahap penternakan dari baka biasa ke baka kelas A++, maka kami telah menawarkan diri untuk mendapatkan induk2 ini dari beliau...

si celak : jantan .................................................................... si kembang : betina
posted by MYkampage @ 10:36 PM   0 comments
anak2 sinbad yang comei lotei
sudah lama mengidam nak tgk anak2 arnab nih...akhirnya..inilah dia anak2 sinbad yang kene manual feeding tu...Alhamdulillah sumer sihat wal'afiat.... cuma sekoq jer cam kene down syndrome skit..tak tau pasai apa?...mungkin yang jatuh masa time beranak dulu....ish..ish comei sgghh

yang paling cargasssss...........................................yang ni laaa down syndrome tuh...slow jer


waaaahhhh.....1st batch pewaris uban + sinbad
posted by MYkampage @ 10:25 PM   0 comments
'Create
Aku Ler Nih

Name: MYkampage
Home: Sungai Petani, Kuala Ketil, Kedah, Malaysia
About Me: Sedang belajar menternak arnab....
See my complete profile
Cerita yang baru
Arkib Blog
GeNg ArNaB
Template by

Blogger Templates

BLOGGER

Tetamu
widgeo.net